Ottawa and more!

26 oktober 2016

Nou daar ben ik alweer met een update! Dit keer iets sneller dan de vorige.

Voor afgelopen weekend had ik een tripje naar Ottawa op de planning staan met Sophie, Moe en Antoine.Donderdagavond waren Antoine en ik verstandig na de pre-drinks naar huis gegaan maar Moe dacht dat hij echt nog wel naar Isaacs kon gaan. Hij had 5 alarmen gezet dus het zou zeker goed komen.

Vrijdagochtend zouden we om 7.30 de bus pakken, geen Moe te bekennen..Om 8.15 zou onze bus richting Toronto vertrekken maar die was 25min te laat. We hadden nog de hoop dat Moe misschien zou opkomen dagen maar helaas.. Na vele telefoontjes zijn we zonder Moe de bus ingegaan. Rond een uur of 9/9.30 werd ik gebeld. Het was Moe, of we al bij de bus waren. Ja Moe we zitten al in de bus en zijn al richting Toronto! Hij had toen nog niet in de gaten dat hij de bus gemist had. Zijn telefoon had hij de avond ervoor laten vallen waardoor zijn scherm kapot was. Er waren dus geen alarmen af gegaan en hij had geen idee gehad hoe laat het al was haha. Geschrokken is hij meteen gaan kijken voor de eerst volgende bus zodat hij ook die avond in Ottawa kon zijn.

Die avond hadden we na het avondeten afgesproken met een vriend van Antoine die in Ottawa studeerde. Hij had zelf ook wat vrienden en huisgenoten uitgenodigd en we zouden er even wat gaan drinken. Uiteindelijk gingen we na een veel te gezellige avond met bierpong en andere cup spelletjes rond 3 uur naar huis haha..

Zaterdag besloten we eerst ergens te gaan brunchen. We besloten op advies van iemand naar Zak's Diner te gaan. Een heerlijk en veel te grote maaltijd als gevolg (een omelet met groente, aardappeltjes, toast etc...). Een stevig ontbijt/lunch was het zeker. We waren niet de enige die hier heen gingen, er stond hier gewoon bjina altijd een rij te wachten.

Breakfast at Zak's

Helaas was het vrijdag en zaterdag erg vies weer. Het was koud en het regende de hele dag. Vandaar dat we besloten om naar het History & Civilization Museum te gaan. Dit museum gaat vooral over de aboriginals/first nations. Ze hebben hier allerlei voorwerpen, foto's, totempalen en verzin het maar. Een erg mooi en ook vrij groot museum, zeker een aanrader en dus waren we erg blij dat we het bezocht hadden.

Voor het avondeten besloten we nog even naar ons hostel te gaan. We waren er in bus namelijk achter gekomen waarom onze terugreis 5,5 uur langer duurde dan onze heenreis. We gingen er vanuit dat de bus er gewoon langer over zou doen of dat de chauffeur een tijdje zou stoppen omdat het een overnight bustrip was. Helaas.... We zouden rond 00.30 aankomen in Toronto en onze volgende bus zou pas om 6.00 's morgens vertrekken! Dit betekende dus dat we een nacht in Toronto zouden zijn, zonder hotel of hostel en met een dicht station. We besloten dus allerlei opties gaan bedenken: couchsurfen, hostels zoeken en onze laatste, uiteindelijke voorkeursoptie om de nacht in de McDonalds door te brengen.

'S Avonds zijn we bij een italiaan gaan eten en daarna wat gaan drinken in een Ierse pub (deze heb je in Ottawa vrij veel). Heel toevallig kwamen we hier 2 vrienden van de vriend van Antoine tegen die we gister ontmoet hadden!

Zondag was het gelukkig goed weer en scheen het zonnetje! Als eerste besloten we kaartjes te bemachtigen voor een rondleiding in het parlement. We hadden pas kaartjes voor in de middag dus besloten we weer te gaan brunchen. Het eten bij Zak's was ons zo goed bevallen dat we weer besloten hier heen te gaan (dit keer moesten we helaas ook een tijdje wachten, maar het was het waard). Na het eten konden we al bijna gelijk door naar de tour. Helaas was de premier van Canada (Justin Trudeau) net dat weekend in St.Catharines en de Niagara region..Het parlementsgebouw is erg mooi en we hebben wat hoogtepunten mogen bekijken.

ParlementLibraryParlement

Verder hebben we vandaag nog een beetje in de stad rondgelopen. Op zaterdag was er een mis in de Notre-Dame dus besloten we het op zondag nog eens te proberen. Ook vandaag was er weer een mis maar konden we wel naar binnen. Wow, wat is deze kerk ongelofelijk mooi. Ik denk dat het een van de mooiste en meest kleurrijke kerken is die ik ook heb gezien.

Notre-Dame Cathedral Basilica OttawaOttawaParlement

Ottawa is geen enorme stad maar wel een erg mooie! Het heeft een erg gezellige sfeer, leuke restaurantjes, pubs en mooie gebouwen. Helaas zat ons tripje er alweer op en pakte we de bus terug naar Toronto. We hadden besloten om de nacht in de McDonals door te brengen maar omdat we er toch wel tegen opzagen besloten we nog een keer uber te checken of de prijs misschien gedaald was. En dat was! De rit van Toronto naar St.Catharines is zo'n 120km (klein 1,5 uurtje rijden) en de uber vond het goed om ons naar huis te brengen. Wat waren we blij! Na een erg leuk en gezellig weekend lag ik zondag in plaats van in de McDonalds in mijn eigen bedje! Erg fijn aangezien ik de volgende ochtend gewoon college had en 's avonds een toets.

Op school gaat het goed (mijn midterms tot nu toe heb ik goed gemaakt gelukkig! Een 9,8/9,9 voor entrepreneurship, een 8,5/9 voor women in the economy en een 6,9 voor B2B marketing). Hopelijk kan ik deze punten een beetje aanhouden...

Verder kom ik net terug van het zwembad. Sophie en ik gaan sinds enkele weken elke woensdag 'zwemmen', oftewel lekker in het bubbelbad liggen en in de sauna op de uni.

Voor het komende weekend (en morgen) staat halloween op de planning. Ik moet morgen nog snel een halloween outfit zien te vinden (dit moet hopelijk wel goed komen aangezien ze hier in bijna elke winkel of zelfs speciale winkels hebben voor halloween).

En als laatste, gister ben ik met Maribel sushi gaan eten. Hier hebben we besloten om volgende week een avond te organiseren met wat internationals waarbij iedereen iets te eten maakt van zijn of haar land! Zodat we lekker van alles kunnen proeven van elkaar, ik ben benieuwd!

Zo, nu zijn jullie weer een beetje up to date! Tot de volgende keer!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Pascale:
    27 oktober 2016
    Leuk avontuur weer Michelle en ik ben benieuwd wat jij gaat koken vlgd week??
  2. Anita:
    16 november 2016
    Ha Michelle, blijkbaar had ik deze blogspot gemist .... (krijg geen mailtje meer). Erg leuk om te lezen hoor. Wat een fijne indrukken krijg jij mee. Echt genieten, heerlijk dat je zoveel kunt reizen. Je doet het goed daar!
    Liefs, anita