Hiking and more!

21 september 2016

Het is weer tijd voor een update want ik heb de afgelopen week weer allerlei leuke dingen meegemaakt!

Om te beginnen ben ik vorige week zondag (11 september) met een groep internationals naar de Decew Falls geweest. De Decew Falls liggen niet ver van mijn universiteit en we kunnen er dus vanuit daar heen lopen! Een van onze Australische vrienden wist wel een 'pad'.. nou nee het was geen pad, je moest bukken, je in allerlei kronkels wringen en af en toe kreeg je ook nog een tak tegen je hoofd. Na zo even gelopen te hebben werd er toch besloten dat we dit toch maar niet gingen doen en zijn we het gewone looppad maar gaan volgen. En tijdens onze wandeling naar de waterval kwamen we al geweldig mooie plekjes tegen!

Morningstar Mill**--

De tocht naar de waterval was geen 'gewoon' wandelpad. Je moest eerst een vrij stijle, rotsachtige berg af waarna je langs de waterkant (met de nodige modder, boomstronken, hoogteverschillen en stenen) richting de waterval kon. Het was het helemaal waard!

Decew Falls

Er zijn hier 2 watervallen, maar voor bij de achterste en grootste te komen moet je eerst over de eerste (kleinere) heen of via een berg naar beneden (wat sterk afgeraden wordt i.v.m. veiligheid). Op weg naar de waterval waren we dit mooie plekje tegengekomen. Een stukje van de rivier van de waterval waar het diep genoeg was om te zwemmen. Op de terugweg konden we het natuurlijk niet weerstaan om hier even een verfrissende duik te nemen!

Swimming pool

Naast de mooie natuur is het me eindelijk ook gelukt om uit te gaan. Als internationals moesten we er even aan wennen dat de tijd om uit te gaan niet 12 uur of later is maar dat je er eigenlijk al rond 9/10 uur moet zijn. Na 3x niet te zijn binnengekomen door veel te lange rijen was het donderdag dan eindelijk gelukt! Na een verjaardagsfeestje in een van de campus residences zijn we naar Isaacs gegaan. Dit is de bar op de campus waar het elke donderdag te doen is! Verder heb je in downtown buiten de uitgaansbarren ook een leuk cafeetje met een eigen brouwerij waar ze allerlei lekkere soorten biertjes maken (zoals bier met aarbeiensmaak of met blueberries erin) waarbij ook live muziek gespeeld wordt.

Afgelopen weekend stond er iets anders leuks op de planning! Om te beginnen was het homecoming weekend waardoor de universiteit gratis icehockey kaartjes aanbood. Met een groep internationals maakte we hier dan ook gebruik van en maakte we onze eerste ijshockey wedstrijd mee. Ik wist niet dat deze sport zo agressief was. Helmen vlogen geregeld in het rond, klappen werden uitgedeeld en om de haverklap vloog een speler tegen de muur. Vanuit de tribune werd de hele wedstrijd volop aangemoedigd, geschreeuwd en gezongen. Erg leuk om eens gezien te hebben!

IMG_4194

Na de wedstrijd moesten Sofie en ik snel naar de bus want we zouden deze avond nog naar Toronto gaan! We hadden een georganisserde trip naar Algonquin park geboekt, echter vertrok de bus zaterdagmorgen rond 7.15 vanuit Toronto. We kwamen 's nachts rond 1.30 aan bij onze air bnb, om alweer om 6 uur op te moeten. Omdat ik de afgelopen nacht niet zoveel uren had geslapen (het 'bed' was meer een plank dan een bed) hoopte ik in de bus nog even verder te kunnen slapen.. tot dat ik zag wat voor bus en plekken we hadden haha.

Onze bus..

Het was een kinderschool bus, je had dus geen been ruimte en de banken kwamen tot net onder je nek. Maar och het had wel iets zon bus. Als je je in verschillende bochten wringt vind je wel posities waar je bij in slaap kunt vallen (ik ben gelukkig ook een makkelijke slaper in een auto) en ik werd er steeds beter in!

Onze eerste hike tocht was de Beaver Trail. Een mooi pad dat gekenmerkt werd door een bever burgt en een mooi uitkijkpunt.

Algonquin parkBever Burgtalgonquin park beaver trial

Na deze wandeling gingen we naar het visitor centrum waar een museum was en nog een ander mooi uitkijkpunt (zie filmpje).

Viewpoint

Hierna was het tijd om onze tenten op te zetten! Helaas regende het al de hele dag en was dit bij het opzetten van de tenten niet anders.
Het was tijd voor onze volgende hike! Ditmaal naar een van de mooiste uitkijkpunten die ik ooit heb gezien. Wauw, het uitzicht vanaf hier was echt geweldig. We hadden geluk dat het stopte met regen op het moment dat we het punt hadden bereikt en zelfs de zon een beetje doorkwam!

Viewpoint  ViewpointAlgonquin parkViewpointViewpoint

Na deze geweldige hike was het tijd voor een kampvuur, marshmallows, liedjes met de gitaar en wat drankjes! Ook heb ik deze nacht een wolf gehoord (helaas??) niet gezien. Wel heb ik kennis gemaakt met een muis.. Ik ging voor het slapen nog even naar de 'wc' en tot mijn schrik rende er een muis naar binnen. Als je dan opgesloten zit in zon klein hokje met een muis, terwijl het donker is (er was geen licht in het hokje, alleen glowsticks), is het toch wel even schrikken. De muis rende naar binnen en klom daarna naar boven (boven mijn hoofd op een rand) waardoor ik hem niet goed kon zien. Niet willen gillen, maar uiteindelijk toch bijna half gillend naar buiten gerend..

Kamperen in Algonquin parkMashmallowscampfire

Het was tijd om te gaan slapen en ons bed bestond uit een matje dat nog dunner was dan een yoga matje. Je kon de stenen erdoorheen voelen en je moest 's nachts om het even wisselen van zij omdat de andere te pijn begon te doen. Echter heb ik geslapen als een roos en was ik klaar voor de volgende dag!

Het was een mooie dag en de zon scheen! Spek met eieren en bonen werd gemaakt op het kamp vuur. Hierna vertrokken we weer om te gaan hiken! En ja, ook hier waren weer erg mooie plekjes om van het uitzicht te genieten!

ViewpointViewpoint

Na het hiken was het tijd voor een kano tochtje op het meer. Veel internationals hadden nog nooit zoiets gedaan en ze gingen alle kanten op behalve recht vooruit (er waren geregeld botsingen met andere kano's en de kant).

Canoe lake

Het kanoën was onze laatste activiteit in het park (leuk feitje: het 'park' is anderhalf keer zo groot als Nederland haha) en hierna gingen we helaas alweer naar huis na een heerlijke burger gegeten te hebben bij Webers. Dit weg restaurant staat bekend om zijn burgers (er stond een enorme rij..) en is daarnaast een ook erg gezellige plek!

Webers Hamburgers

Om het ook nog even te hebben over het gene waar ik hier eigenlijk voor ben: het studeren gaat goed. Het vreselijke vak waar ik het in mijn eerste blog over had blijkt toch heel interessant te zijn (de leraar is nog steeds de schreeuwerige, arrogante kwal maar hé je blijft wel gefocust tijdens zijn les. Daarbij heeft hij erg veel praktijkervaring + de nodige verhalen hierover, het is werkelijk nuttige informatie). De overige vakken zijn ook wel prima! Echter vergen de vakken wel vrij veel werk. Er zijn constant opdrachten, presentaties en toetsen.

Om met iets leuks te eindigen, de nodige tripjes staan op de planning! Over anderhalve week komt Maik (gelukkig!) alweer. Samen gaan we 4 dagen naar Toronto. Vanuit Toronto zal ik met Sophie verder vliegen naar Quebec en vanuit hier doorreizen naar Montréal. In november komen papa en mama een week en zullen we samen een aantal dagen naar Vancouver gaan!

Maar komend weekend zal ook zeker een leuk weekend worden. Komende zaterdag is the big annual parade van het jaarlijkse wijnfestival hier in de regio. De hele stad is dit weekend een groot feest! Daarnaast ga ik zondag hiken naar een aantal watervallen in Hamilton. Deze stad is een klein uurtje van ons af en hier bevinden zich zo'n 150 watervallen!

Zo nu weten jullie weer wat mij hier zoal bezighoudt, tot de volgende keer!

1. Pascale:
    Nou kind leuke avonturen
  2. Anita:
    22 september 2016
    Ha Michelle, wat leuk om allemaal te lezen. Hele herkenbare stukken wat voor mij heel fijn is maar ook nieuwigheden, interessant! Wat goed van je dat je hier tijd voor wil maken.
    Heel veel groeten and have fun!
  3. Jeanine:
    22 september 2016
    Oh michelle wat leuk om zo over jou avonturen te lezen. Maak er nog maar heel veel mee.
  4. Paap:
    22 september 2016
    Michelle , zo te horen en zien ben je een echte uni student; feesten uitgaan en nog eens feesten en studeren staat op de derde of laatste plaats.
    Michelle maak er een mooie tijd van, die je nooit zult vergeten.
  5. Esther Schaepkens:
    22 september 2016
    ha cell. .. wat een mooie ervaring.. neem er ook de tijd ervoor.. die tijd vliegt namelijk voorbij .. en t studeren dat zal ook wel lukken .. op naar n nieuw avontuur
  6. Marlene:
    22 september 2016
    Geweldig blog. Zo leuk om te lezen hoe je geniet van al deze nieuwe ervaringen!
  7. Yvonne:
    He Michelle,
    Leuk, je blog en wat heb je al prachtige dingen gezien. Jammer dat je er ook nog moet studeren. Geniet ervan en kijk al uit naar je volgende verhaal. X
  8. Aad:
    22 september 2016
    Hi Michelle, geweldig dat je ook nog tijd vind om ons te schrijven over je ervaringen. Het is net of we een beetje bij jou zijn! Heb destijds ook genoten van de blog van Caroline. Kijk al uit naar je volgende verhaal.
    Enjoy!
  9. Wim:
    22 september 2016
    Jeetje Michelle wat heb jij al veel gedaan en gezien( en een beetje gestudeerd , groot gelijk). Maik heeft eral zin in!
  10. Wim:
    24 september 2016
    Wat een mooie belevingen .zo'n studie had ik ook wel willen doen
  11. Paap:
    24 september 2016
    Michelle, zo te lezen zijn ze allemaal jaloers op jou. Maar ik ook .Had dat ook graag gedaan en dan helemaal een reis met de auto dwars door canada naar Vancouver. Ben nu een ouwe knakker en kan dat niet meer. Amuseer je.
  12. Arja Sniekers:
    25 september 2016
    Dear Michelle
    Wat zijn we trots op jou!
    Geweldig wat je allemaal doet
    N prachtige ervaring in je leven!
    Mooi wat we allemaal lezen
    Lieve groeten Paul&Arja
  13. Toke Hobbelen:
    1 oktober 2016
    Hey Michelle. Wat n super vakantie maak jij ervan, om jaloers op te worden!! Geniet ervan, nog even en Maik kan samen met jou genieten. Heel veel plezier en n dikke kus van mij Toke.
  14. Ton:
    11 oktober 2016
    Hoi Michelle,
    Geweldig om te zien hoe jij jouw studie kunt combineren met een bezoek aan een van de mooiste landen van de wereld.
    Geniet ervan!!
    Jouw verhalen hoor ik straks wel bij een frietje in Panheel.
    Groeten
    Ton en Henrica
  15. Paap:
    11 oktober 2016
    Heerlijk, die uitstapjes in een vreemd en onbekend land. Geniet er van en Mail is ondertussen al naar huis en de fotos van quebec heb ik gekregen. Ga ook naar die wereld beroemde sluizen. En schrijf minimaal 1 maal per week een verhaal,al heb je geen tijd, we zitten erop te wachten. Amuseer je.