Feestjes en andere gezelligheden!

6 december 2016

Hallo allemaal!

Daar ben ik weer met een updatetje van inmiddels al mijn laatste paar weken hier in Canada.

De afgelopen weken heb ik vooral erg leuke feestjes gehad! Om te beginnen was het enkele weken geleden (18 november) nog 20/21 graden! Ongelofelijk en ook geen normale temperaturen voor deze tijd van het jaar en hebben we er daarom flink van genoten! En wat doe je natuurlijk met zo'n lekker weer.. bbqen natuurlijk! Met een hele groep internationals konden we bij Ilona, Dominik en Max bbqen. Na de bbq gingen we 's avonds naar Sara die haar verjaardag vierde en eindigden we bij Peppers. Ofja eindigden.. het uitgaan stopt hier vrij vroeg (om 2 uur wordt iedereen eruit gezet) waardoor we soms nog even ergens anders heen gaan. Dit keer was er een afterparty van de internationals in Village (op campus) waar Sara en ik nog even heen besloten te gaan. Uiteindelijk besloten we rond 6.00 dat het beter was om even hier een uurtje op de bank te slapen en om 7.30 de eerste bus maar naar huis te pakken.

Sara's verjaardagMoose & GooseMoose & Goose

Verder stond er elke woensdag Moose & Goose op de planning waarbij de predrinks met een hele groep internationals bijna standaard bij 3 internationals (Ilona, Dominik & Max)is die vlakbij deze bar wonen. Een paar dagen was een vriendin van Maribel (spaanse/mexicaanse international) overgevlogen. Tijdens de predrinks wist ze ons maar steeds te verbazen met allerlei soorten Flip Cup (dinosaurus, rondjes rennen, draaien, zonder handen, met zijn 2e om er maar een paar te noemen). Verder werden er ook geregeld in Village predrinks en feestjes gegeven. Een zaterdagavond was er een huisfeestje gepland bij Robin & Chris in Village. Als een van de eerste zouden Sara en ik aankomen. Na het huis eindelijk gevonden te hebben (alhoewel we hier regelmatig zijn is Village nog altijd een doolhof) kwamen er net toevallig huisgenoten aan met wie we naar binnen konden. We deden onze schoenen uit in de gang (ja dat doen ze hier allemaal) en twijfelden even of we niet met de verkeerde naar binnen waren gelopen. Heel ongemakkelijk twijfelden we even of we echt niet bij het verkeerde huis waren. Na 5 minuten zijn we maar weer snel naar buiten gelopen en hebben we opnieuw aangebeld en kwam Chris ons opendoen. Ja, we waren toch echt bij het goede huis waar we al meerdere malen waren geweest. Het huisfeest was een grote gezellige bende. Het huis stond vreselijk vol, er werden spellen gespeeld en de banken werden omgekeerd en gebouwd tot 'blokken en podiums'. Helaas mag je op campus geen drankspelletjes spelen en iemand had ons gehoord. Even leek het feest stil te worden gelegd maar ze kwamen er met een waarschuwing vanaf waardoor het feest tot in de vroege uurtjes door kon gaan.

Verder beklaagde ik me pas een keer dat ik nog geen sneeuw had gezien en toch wel hoopte dit nog te zien hier in Canada. En raad eens, toen ik naar de film wou gaan en naar buiten stapten schrok ik me rot! Ik riep keihard OMG en mijn huisgenoten riepen gelijk wat er aan de hand was. Er was een beetje sneeuw gevallen en het sneeuwde nog steeds een beetje... Volgens mij hebben ze me keihard uitgelachen haha.

Eerste beetje sneeuw..

De film was vrij luguber en toen ik net thuis om het hoekje wou lopen liet mijn huisgenoot Sadie (de hond) naar buiten die keihard de deur uit renden. Van schrik krijste ik het uit waardoor mijn huisgenoot zo schrok dat hij ook een kreet sloeg. Alle buren zijn die avond wakker geworden denk ik..

Verder begon hier ook de (Black Friday) Sale. Op donderdag begon deze al in het Pen Centre en ondanks uit te zijn geweest geweest besloot ik om 7 uur mijn wekker te zetten zodat ik om 7.45 bij het Pen Centre kon zijn. In de rij voor de deuren met andere mensen wist ik een tasje (mét gift card & kortingskaarten) te bemachtigen en kreeg ik er later zelfs nog eentje extra. Niet voor niks zo vroeg opgestaan dus. Op Black Friday zouden er in de campusstore op de universiteit ook (flinke) kortingen zijn. Ik wilde graag nog een trui van Brock kopen en dit leek me een goed moment. Ook dit keer met maar enkele uurtjes slaap stond ik om 8.45 in de rij. En ja een rij was er.. van de campusstore tot aan de kantine en bijna weer terug stonden mensen te wachten om (vanaf 9 uur) Brock merchandise te kunnen kopen. Studenten hier zijn nogal fan van hun universiteit, iedereen loopt hier in truien, broeken, jassen en noem het maar op van de universiteit, vele studenten liepen dan ook met minimaal 3 stuks naar buiten. Maar ook nu had ik niet voor niks in de rij gestaan, een mooie Brock trui die van 60$ naar 10$ was afgeprijsd was namelijk van mij!

Verder heb ik de afgelopen weken nog twee hockeywedstrijden kunnen meepakken en was het Wellness Week op Brock. Er waren allerlei activiteiten georganiseerd waaronder ik een gratis massages heb gehad, een cooking class heb gedaan, met puppy's/honden heb geknuffeld en naar de comedy night ben geweest. Over de comedy night gesproken, ik dacht dat het om 6 uur zou beginnen en was dus om 5.45 op de universiteit. Helaas hadden we ons verkeken en begon het pas om 8 uur. Geen probleem dachten we want we hadden nog geen kaartjes dus konden we er rond 7 uur al heen om zeker op tijd te zijn. Zo gezegd zo gedaan, stonden we om 7.15 binnen in Isaacs en hadden we kaartjes en al stoelen weten te bemachtigen. Allemaal voor niks toen bleek dat er maar zo'n 20 mensen uiteindelijk bij de comedy night kwamen opdagen en het verplaatst werd naar een kleine, maar gezellige huiskameridee ruimte boven in de skybar. Toch alsnog een hele gezellige avond gehad waarbij we flink hebben kunnen lachen.

Ook was er op donderdagochtend vroeg gratis ontbijt in Isaacs. Een goed (en gratis!) ontbijt na een avondje stappen is natuurlijk altijd welkom en we besloten met een groep hier heen te gaan. Na het ontbijt hadden Sophie en ik een variatie bedacht op het zwemmen, we zouden gaan badmintonnen met Moe & Chris. Om toch nog een beetje intensief bezig te zijn buiten het badmintonnen besloten we dat de winnaars van elke pot de verliezers sportopdrachten mocht geven (push ups, sprintjes, sit ups etc.). We hebben de jongens natuurlijk flink afgepeigerd  nu het kon haha..

Cooking classFree breakfast @ Isaacs

'S Avonds was het tijd voor de 12 barz pubcrawl! Dit is een kroegentocht die in vele studentensteden door heel Canada wordt georganiseerd. Er waren in St.Catharines in totaal 10 teams met in elk team ongeveer 100-200 mensen. Je krijgt van tevoren een T-shirt met allerlei shotjes en opdrachten die je in de verschillende bars kunt doen. Vanaf 7 uur 's avonds begon de kroegentocht en ging je met je team of soms meerdere teams langs een kroegenroute.

12 barz pub crawl

12 barz pub crawl12 barz pub crawl

Op zaterdag was Sophie jarig en zouden we voor een nacht naar Toronto vertrekken met Moe, Krishna, Antoine, Sara & Chris. Allereerst lunchte we bij Antoine met de restjes van de burrito's van de dag ervoor toen we naar een hockeygame gingen. Ook moest Sophie hier haar eerste shotje al drinken, we wouden haar deze dag 21 shotjes laten drinken om haar verjaardag goed te vieren en deze leeftijd goed in te luiden. Na de burrito's pakten we de bus naar Downtown waar de bus naar Toronto zouden pakken. Om 1 uur zou onze bus vertrekken en met nog maar een paar minuten tot de bus zou komen dacht Sara dat ze nog wel even een donut zou kunnen halen een paar straten verderop. Ondanks dat we haar nog naschreeuwden het niet te doen, was ze al met een sprintje vertrokken. Helaas kwam de bus op tijd en was Sara nog nergens te bekennen. Ook heeft ze geen Canadees nummer waardoor we haar niet konden bereiken. Tja, er zat niks anders op dan zonder haar te vertrekken. Uiteindelijk bedacht ze zich dat de rij misschien toch te lang was en ze de bus niet zou halen waardoor ze snel terug is gerend, maar helaas was het te laat. Ze had nu zowel de bus gemist als geen donut kunnen kopen. Gelukkig kon de een bus later pakken richting Toronto. In Toronto hadden we een erg mooi appartement met uitzicht op de CN Tower!

Burrito lunch voor Sophie's verjaardagCN TowerUitzicht vanaf appartement

Na 's avonds heerlijk spareribs te hebben gegeten bij het Amsterdam Brew House gingen we naar huis om ons om te kleden en voor wat predrinks. Hier wist Moe me toch wel te verbazen. Je verwacht van alles wat mensen meenemen in hun rugzak voor een nachtje weg maar dat hij een compleet groot strijkijzer had meegenomen in zijn rugzakje daar viel me toch wel even de mond van open haha.

KerstboomVanaf ons appartmentToronto

Toen we uit wilden gaan waren we net te laat voor een club waar we eigenlijk heen wilden waarna we op advies van een paar Italianen naar een bowlingbaan/bar/club ineen gingen waar we ons erg goed vermaakt hebben. Op de terug weg konden we het natuurlijk niet laten om zon (volgens papa toen hij in Toronto was) heerlijke hotdog te pakken bij een van de straatkraampjes. Niet heel erg hygiënisch maar hij smaakte heeerlijk en je kon er alles op doen wat je maar wilde, geweldig dus.

De volgende dag besloten we na een spek met eieren ontbijt om naar de kerstmarkt in Distillery Historic District te gaan. Deze zijn niet zo groot als dat wij ze kennen maar he we vonden het wel gezellig om er even heen te gaan. Na er helemaal heen te hebben te hebben bleek dat een kaartje moet hebben om binnen te komen.. helaas. Ons ander alternatief was om naar de Steam Whistle brouwerij te gaan voor een tour. Maar omdat we inmiddels al iets rond 3 uur was, was deze ook helaas niet meer vrij voor een groep van 7. Gelukkig konden we wel nog de sushi burrito eten waar ik al de hele week naar had uitgekeken.

Sushi burritoSushi burritoKerstmarkt

Daarna zijn we nog even door het Eaton Centre gelopen en hebben we een drankje gedaan bij een gezellige mini brouwerij! We sloten af bij het Koreaanse restaurantje waar Sophie en ik de vorige keer waren geweest. Toen we daar weggingen kwam Moe er gelukkig net op tijd achter dat hij zijn portemonnee vergeten was. Wat bleek, toen hij terug kwam had hij mijn rugzak in zijn handen! Ik had helemaal niet in de gaten gehad dat ik mijn rugzak gewoon in het restaurant had laten liggen. Geluk bij een ongeluk dus.. Moe en ik hadden allebei onze spullen terug haha!

Eaton CentreEaton Centre KerstboomDundas square

Nou buiten dit alles heb ik gister mijn laatste les gehad, twee opdrachten ingeleverd en een presentatie gegeven. Voor de komende twee weken staat dan qua school alleen nog een take home tentamen en twee eindtentamens op de planning. Tja, er begint helaas toch echt al bijna een einde aan te komen aan mijn semester hier. Gelukkig nog twee weekjes hier om alles afronden en nog even volop genieten van al het leuks hier!

Tot snel!

1. Esther Schaepkens:
    7 december 2016
    leuk weer n uitgebreid bericht vanuit canada te horen. .. je hebt t daar net zo zwaar als in Nijmegen ..... geniet nog maar lekker vd laatste weken en we zijn weer blij als je terug in Nederland bent... kun je daar t zware studenten leven voort zetten
  2. Paap:
    7 december 2016
    Nou Michelle, als ik dat zo lees is het alleen maar feest in Toronto en kan ik me goed voorstellen dat je node naar Holland komt. Datzelfde had ik vroeger in Spanje.
    Maar..we beginnen je toch ook te missen, want we hebben nu niemand meer die van zijn stoel afvalt. Je vader en moeder zitten iedere dag te huilen wat ze vroeger al niet hebben moeten missen. Met kerst maken we er in Winterberg ook een feest van,
    Groetjes, ook aan je vriendinnen PAAP